Welkom op mijn weblog




donderdag 5 september 2013

Markt in Lille

Jullie zullen er allemaal wel eens over hebben gehoord, gelezen.De grootte markt in Lille. 
Nou ik dus ook. En ik wil er al een hele tijd naar toe, maar door de verbouwing de afgelopen jaren kwam het er maar niet van. Nu eindelijk dit jaar is het gelukt..... Ron zover gekregen om een keer met mij naar Lille te rijden, hij had er niet erg veel zin in !!
Om half 6 vertrokken, want ik wilde natuurlijk wel een beetje op tijd daar zijn. Auto geparkeerd en met de tram naar het centrum. We waren er zo ca. 8 uur. Ik dacht het zou wel al druk zijn, nou het tegendeel is waar. Er was nog helemaal niets te doen. De stands stonden er natuurlijk wel nog van de dag tevoren, maar alles was leeg, behalve de prullenbakken en de straten lagen vol met rotzooi. 

Daar stonden we dan. Maar ergens wat gaan drinken en wat rondgelopen. Zo ca. 10 uur begonnen ze wakker te worden en de stands in te ruimen. Daarna werd het alleen maar drukker, en 's middags kon je over de koppen lopen. Maar voor het goedkope hoef je niet te gaan. Ik heb voor mijn verzameling een aantal vingerhoedjes gekocht en dat was alles. Ben vergeten hier een foto van te maken, dus dat houden jullie nog te goed. Het was leuk om een keer me te maken. 

Fijne dag, Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. Hè, dat viel dan een beetje tegen. Maar net wat je zegt: je hebt het een keer meegemaakt en je verzameling vingerhoedjes is weer gegroeid. Fijne dag nog en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Et bien vous étiez pas loin de chez moi...ma fille a fait la braderie de Lille et m a ramené des vielles bobines et un joli panier pour mes
    Ouvrages en cours... Doux week end
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een 'volgende keer' kan Ron uitslapen dan ga ik met je mee:-)

    BeantwoordenVerwijderen